Saturday, June 20, 2009

Project : Advertising Campaign


Waaaaa....dah lama xupdate blog ni. Bz sgt sgt... Ni latest design yg aku tgh usaha kan. Concept design ni dh lama terperap 2 bulan... Atas problem-problem yang xdpt diatasi, baru skrg dapat continue balik ngan design ni. So, aku ade 2 minggu lagi nk pulun abis dengan design-design ni sampai siap before presentation. Insyallah..bleh siapkan.

Napa yer aku pilih advertising campaign...??? Aku pilih task ni sbb dalam portfolio aku xde lagi design yg berkonsepkan....awareness campaign. Selama ni dah penat wat design based on product and corporate identity.

Skrg ni apa yang aku harap, aku dapat terjemahkan theme ngan concept design ni. Aku pilih WWF-Malaysia sebab organisasi ni yang byk involved dlm pemuliharaan binatang. More info, click on http://www.wwf.org.my/ .

Main concept untuk design ni...nature and natural. So, aku just main2 kan dengan elemen-elemen habitat haiwan. Kayu plak digunakan simbolik kepada semulajadi, reput. Maknanya kalo kita tak protect haiwan-haiwan tuh...ia akan pupus. Umpama kalo kita xjaga kerusi kayu kat umah kita,kerusi tu akan reput, rosak, pupus. Sayang kan kalo kerusi kayu yang cantik xdijaga....Thats all. For more designs, just click to my flickr. plz leave ur comments too.OK.daa....

3 comments:

Semut said...

smart weyh design kempen ko.. salute~ :)

cyruscope said...

hehe, design ko ok.. tp aku rase ko bleh wat lg gempak dari ni.. aku tau ko boleh..~ keep it up.. dunia kerja kat luar ni memang terlalu kejam.. ko kene jd betul betul otai untuk bersiap sedia masuk alam kerja..~ believe in u~

mariterjunsungai said...

konsep kayu reput..
tp kao pkai kayu jati than lme skit..
hehe..